Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Sundsvall - Kiruna - Sundsvall

Av Tobias Larsson - 23 november 2008 23:02

En jävla bit är det, 24h bilkörning och inte en blund, måste ju säga att folket i Kiruna verkar jävligt spec och roliga på ngt fuckat sätt. För att göra en lång resa kort, åkte från Sundsvall ca 20:30 (skulle igentligen åkt 18:00 men då vi alltid är sega plus att släpvagnen var tvungen att byta däck, drog det ut lite på tiden.) riktigt roligt som vanligt att åka med Markus aka "big M" full gas med volvon och vi klev in i tighta långkallingar på Sibylla i Ö-vik och tog lite kvälls fika xD fick inte se en enda Puma där inne, dock såg vi en "porrstjärna" som vi kallde hon, det skrek kom och knulla mig i pannan på hon, vi båda kom överens om att hon säkert skulle lyckas med att bli en porr skådis om hon fixade hyllan. Under själva bilresan bjöds det på massa musik och en sjuk humor som vanligt xD


Sträckan mellan Luleå och Kiruna var roligast, såg renar och sjukt mkt snö, dock inte på backen men i luften, skojar inte om man max såg 7-10m framför bilen, bör tilläggas att det var -24 som kallast :P. Sedan kör dom ju som dårar däruppe, dom där jävla lapparna skulle ju ligga i 200 mellan Matfors och Sundsvall med en lastbil om så vägen var blank is, var äckligt att möta lastbilar på en väg som knappt rymde 2 bilar då dom körde 110 lätt med 2dm snö på vägen.

Ibland fick man möte, bilar med ställ på rakan i 120, med ett snö moln efter sig på en 150m INSANE xD (önskar jag kunde skriva ner alla sjuka grejer, men då jag vet att min kära mor läser min blogg är jag tvungen att hålla det inne.)


Efter en hel del omkörningar och finger visningar så var vi framme.  

Allt gick bra och resan hem gick kanon, ingen somnade vid ratten vilket igentligen bara var en jävla tur =) 

Lördags kväll vart det lugnt, vart en film "Taken" som var rätt OK, lite sjukt jäkla mkt tur imellan åt som bara blev för mkt :)

Ger den 3 brallor av 5. 


Så efter att ha varit vaken i 36 timmar så var man ju tvungen att stänga dom 2 små blå och oj vad jag sov!  

För att summera helgen, blev jäkligt lugnt, väldigt lite rock n roll som det ananrs brukar vara. Enda rocken i helgen det var de galna kiruna borna =)


"Ska jag fråga lapp-jäveln om han har skjutit ngn isbjörn, eller tror du han klappar till mig då?"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Larsson - 11 oktober 2009 03:14

    Finns inte så mkt att säga mer en att crashdiet är så jävla bra, Simon är så jävla bra. Kryssningen är det absolut bästa jag varit med om i hela mitt liv. För att summera dagarna: SEX DRUGS AND ROCK N ROLL ...

Av Tobias Larsson - 7 oktober 2009 21:48

  Imorgon då jävlar smäller det!! Synd bara att man klippte sig idag och det blev lite kort.. men man överlever väll :P THERE'S A RIOT IN EVERYONE!!!!! ...

Av Tobias Larsson - 30 september 2009 21:52

  Team USA

Av Tobias Larsson - 26 september 2009 18:02

  Förbokad så klart!!

Av Tobias Larsson - 25 september 2009 03:20

Kolla in killens agressiva åkstil, underbart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards