Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

AMA Supercross Atlanta Round 8

Av Tobias Larsson - 18 februari 2009 23:41

Väldigt fin bana, ser hysteriskt rolig ut faktiskt. underlaget verkar bli en blandning mellan sand och jord, vilket kommer upplevas halt på vissa ställen. Relativt snabb bana, med fina rytmiska sektioner, en enkel whoopis sektion, det "svåra" på banan är sektion 3,4 och 6. 3:e sektionen tror jag blir 2-3-3, eller 3-2-3 beroende på hur hög det 3:e första hoppet är, men jag tror satsar man på en 3a från början flyger man för högt och tappar tid.

4:e sektionen kan ju bli hur som hellst beroende på hur lång första platåhoppet är. Jag tror dock tanken är att hoppa upp på själva platån och då ser nog sektionen ut så här: 2-2-3-2, dock kan man om platån inte är så lång och man lyckas få farten med sig 3-3-3, men då tror jag oxå man tappar tid då man flyger för högt, bättre att hålla sig lågt och fortsätta framåt, istället för att samtidigt åka uppåt. Men som sagt svårt att se hur denna sektion kommer tas, jag tippar på det första jag sa, för då håller man sig som lägst och det går nog fan fortast att ta de så där skulle jag chansa på ialf.  

Sektion 6 däremot tycker jag gör hela banan, här kommer det passeras och block-passas var så säker, iom att det är 2 "snabba" 90  graders kurvor med en raka imellan där förare kommer redan i whoop-sektionen anpassa spår val inför antingen första eller 2a kurvan för att gå förbi, och sektion 6 såklart som ser vild ut!

Egentligen omöjligt att tippa hur man ska ta denna, men lyckas man hålla yttern i båda 90 graders kurvorna innan sektion 6 (utan att ngn sticker fram framhjulet) och få med sig fart tror jag det är ngt sånt här:     

3-4-3, men den där 4an tror jag är omöjlig xD Men eftersom upphoppet ser jävligt brant ut och du kommer med en jävla fart efter första trippeln så... jha... kasnke. Men missar du med 0,5m så dör du typ :P.

Ska bli spännande att se hur ingången på denna sektion ser ut på Söndag morgon! :)


Sedan är ju ju bara en stor trippel, släpp inte gasen..

sandig "grötig" sektion innan den otroligt långa dubbeln, seat bounce, fet vinklking åt höger samt höger ben ut innan landningen och sedan in på innern så fort du kan (de flesta kommer byta spår i luften). Sedan skär första vänstern för att gå högt upp i 2:a kurvan för att få fart med sig. Och där var det ett varv.


Starten kommer inte vara några problem, det är en sjukt lång raka och de flesta kommer hinna slänga i 4an innan 1:a kurvan, sedan kommer de flesta gå brett och en del kommer med all säkerhet hamna ute i sektion 8 då de blir trängd av banan.

Vart ska man stå då, innern skulle jag ställa mig på, sedan nypa bromsarna lite tidigare och hålla innern istllet för att riskera och ställa mig runt hund kojan och känna att man måste ta starten annars kan man var bland de sista. Nä håll innern, kommer det ngn snabb jävel på yttern tryck in framhjulet i 2:a kurvan och visa att det är du som ska ha "holeshoten".


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Larsson - 11 oktober 2009 03:14

    Finns inte så mkt att säga mer en att crashdiet är så jävla bra, Simon är så jävla bra. Kryssningen är det absolut bästa jag varit med om i hela mitt liv. För att summera dagarna: SEX DRUGS AND ROCK N ROLL ...

Av Tobias Larsson - 7 oktober 2009 21:48

  Imorgon då jävlar smäller det!! Synd bara att man klippte sig idag och det blev lite kort.. men man överlever väll :P THERE'S A RIOT IN EVERYONE!!!!! ...

Av Tobias Larsson - 30 september 2009 21:52

  Team USA

Av Tobias Larsson - 26 september 2009 18:02

  Förbokad så klart!!

Av Tobias Larsson - 25 september 2009 03:20

Kolla in killens agressiva åkstil, underbart! ...

Ovido - Quiz & Flashcards